-
Gebruik Facebook Pixel om uw Facebook-campagne te analyseren
We gebruiken Facebook al vanaf jonge leeftijd om activiteiten te delen en in contact te blijven met diegenen die misschien ver weg zijn, maar je wilt op de hoogte blijven van hun activiteiten. Toch zouden sommigen van ons niet bekend zijn met de zakelijke kant van Facebook. Het heeft een geweldige kant die zich bezighoudt met de premium zakelijke campagnes waarmee u uw boodschap kunt verspreiden naar het gewenste publiek.
Facebook Pixel is een trackingtool waarmee u de activiteiten van uw campagne kunt analyseren door de activiteiten van de gebruiker op uw website te analyseren. Wanneer u de URL van uw website invoegt, krijgt u een code. Na het invoegen van die code op de kop van uw website, begint de Facebook-pixel met werken.
Enkele belangrijke kenmerken van een Facebook-pixel
Zorg ervoor dat de advertenties de juiste doelgroep bereiken: door de activiteiten te herkennen, zoals hoe lang de kijker op de site blijft, wordt het bereik van de advertenties voor de gewenste doelgroep verzekerd.
Verhoog de gewenste actie: het stuurt de feedback naar Facebook over de acties die de klanten op de website hebben ondernomen; het stuurt de juiste advertentie naar de gebruiker, wat leidt tot meer verkopen.
Meet de resultaten van uw campagne: hiermee kunt u analyseren wat mensen doen nadat ze uw advertentie hebben gezien.
Facebook-pixel is verdeeld in twee categorieën
Standaard pixel / standaardgebeurtenis
Evenementpixel / specifieke evenementpixelStandaardpixel / standaard evenementpixel: het is een type Facebook-pixelcode die op alle pagina's van de website wordt toegepast. Met andere woorden, het stelt Facebook in staat om de stappen op elke pagina van uw website te volgen.
Gebeurtenispixel / of specifieke gebeurtenispixel:
Het is een type Facebook-pixelcode waarmee de Facebook-advertentiebeheerder activiteiten kan controleren die door de gebruiker op een specifieke pagina worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld de pagina “bestelling plaatsen” waar de klant alleen kan bezoeken wanneer zijn bestelling succesvol is geplaatst.
Als u bereid bent om de Facebook-pixel toe te voegen om uw website toe te voegen, helpen onderstaande schriftelijke stappen u om deze aan uw website toe te voegen en de campagne die u uitvoert te analyseren:
- Allereerst moet u uw Facebook-advertentiesbeheerder openen, waar u de "Tool" in het kopmenu vindt. Nadat u hierop heeft geklikt, ziet u een pixeloptie in het vervolgkeuzemenu, klik erop.
-
Klik op "Een pixel maken" en geef uw pixel een naam. Vink het vakje aan om akkoord te gaan met de voorwaarden van Facebook-pixel en klik vervolgens op "pixel maken".
-
Er worden twee opties geopend, één is nu Pixel installeren en tweede is E-mail de pixel, u moet klikken op "Nu pixel installeren" en u krijgt een code.
-
U moet de volledige code in het hoofdgedeelte van uw website plakken, gewoon via de instellingen of door koptekst-plug-ins toe te voegen.
-
Publiceer uw website en zorg voor de installatie van de Facebook-pixel door een Chrome-extensie met de naam “Facebook pixel helper”
Ik hoop dat dit artikel je helpt bij het maken en installeren van de Facebook-pixel. Als u nog andere problemen of vragen hebt met betrekking tot het proces, neemt u contact met ons op via onze website. Bel ons op ons Facebook-hulplijnnummer.
Tags : Facebook technische ondersteuning, Facebook ondersteuning belgie, facebook technische ondersteuning chat
-
Commentaires